Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verzePoslední revizeObě strany příští revize | ||
hrani:budovani [13.04.2019] – [Tempo hry] korhul | hrani:budovani [13.04.2019] – [Akce postav] korhul | ||
---|---|---|---|
Řádek 8: | Řádek 8: | ||
===== Ohrožení a náročnost akcí ===== | ===== Ohrožení a náročnost akcí ===== | ||
- | Většinu akcí vykonávaných po tak dlouhou dobu musí být nutně těžší provést než běžné smlouvání o cenu meče nebo pouliční šarvátku a hrozí u nich také větší nebezpečí. | + | Většinu akcí vykonávaných po tak dlouhou dobu musí být nutně těžší provést než běžné smlouvání o cenu meče nebo pouliční šarvátku a hrozí u nich také větší nebezpečí |
**Ohrožení** postav v rámci části hry, kdy se buduje panství proto bude začínat v základu na hodnotě **4**, u méně významných činností na **3**. | **Ohrožení** postav v rámci části hry, kdy se buduje panství proto bude začínat v základu na hodnotě **4**, u méně významných činností na **3**. | ||
Řádek 26: | Řádek 26: | ||
^ Budova ^ Cena [dukáty]((1 dc. = 10 gr.)) ^ Efekt ^ | ^ Budova ^ Cena [dukáty]((1 dc. = 10 gr.)) ^ Efekt ^ | ||
| Klášter ((K vybudování je třeba získat souhlas biskupa se zřízením)) | 960 | manévr // | | Klášter ((K vybudování je třeba získat souhlas biskupa se zřízením)) | 960 | manévr // | ||
- | | Tvrz | 1200 | manévr //mocně// zdarma | | + | | Léno | 1200((Lze si jej koupit u zemského sněmu, anebo si jej lze zasloužit nějakým skutkem při obraně země)) |
- | | Chrám ((K vysvěcení chrámu je třeba získat relikvii, která do něj bude umístěna)) | 480 | manévr //lstivě// zdarma | | + | | Chrám ((K vysvěcení chrámu |
| Stáje | 900 | umožňuje použít manévr //velmi rozsáhle// a jednou akcí tak ovlivnit všechny vesnice na panství | | Stáje | 900 | umožňuje použít manévr //velmi rozsáhle// a jednou akcí tak ovlivnit všechny vesnice na panství | ||
| Silnice | 1080 | manévr //obrana// zdarma | | | Silnice | 1080 | manévr //obrana// zdarma | | ||
- | | Hrad ((K vybudování | + | | Hrad ((K vybudování |
| Rybník | 270 | sleva na vyčerpání | | | Rybník | 270 | sleva na vyčerpání | | ||
- | | Mlýn | 330 | všechny vesnice na panství mají výnos jakoby jejich pouto bylo o 2 vyšší ((nesčítá se s žentourem)) | | + | | Mlýn | 330 | všechny vesnice na panství mají výnos jakoby jejich pouto bylo o 2 vyšší |
| Kamenolom | 180 | při založení kamenolomu je v něm 2k6 zdrojů, které lze použít při placení manévrů a vyčerpání tam, kde dává smysl použití kamene | | | Kamenolom | 180 | při založení kamenolomu je v něm 2k6 zdrojů, které lze použít při placení manévrů a vyčerpání tam, kde dává smysl použití kamene | | ||
+ | | Tržiště | 60 | Podmínka pro nalákání řemeslníků na panství. Každý rok 3k6 dukátů navíc k ročnímu zisku. | | ||
Je možné vymyslet i další vylepšení. | Je možné vymyslet i další vylepšení. | ||
Řádek 41: | Řádek 42: | ||
Tuhá zima, povodně, sucho... to vše může majiteli panství komplikovat jeho plány. To zda nějaká akce prostředí bude vyvolána bude záviset na hodu na výzvu. Padne-li 9 a více akce prostředí nastane. | Tuhá zima, povodně, sucho... to vše může majiteli panství komplikovat jeho plány. To zda nějaká akce prostředí bude vyvolána bude záviset na hodu na výzvu. Padne-li 9 a více akce prostředí nastane. | ||
- | ===== Obnovování zdrojů ===== | ||
- | Pokud postava dokončí zdárně cíl, na kterém pracuje, obnoví se jí **5 zdrojů** z každé vlastnosti. | ||
- | |||
- | Pokud postava bude 1 kolo odpočívat bez jakékoli akce, obnoví si **3 zdroje**. | ||
- | |||
- | To stejné se týká sudby **pomocníků** postav (nikoli však vesnic a mistrů řemesel - ti si obnovují sudbu vždy na konci roku o 5). | ||
Řádek 57: | Řádek 52: | ||
Cílem zemědělských aktivit je vypěstovat co nejvíc úrody a prodat případné přebytky. Zemědělství zajišťují jednotlivé **vesnice**. Ty jsou v podstatě pomocníci postav (majitele panství či někoho jiného) - oddíly s následujícími parametry: | Cílem zemědělských aktivit je vypěstovat co nejvíc úrody a prodat případné přebytky. Zemědělství zajišťují jednotlivé **vesnice**. Ty jsou v podstatě pomocníci postav (majitele panství či někoho jiného) - oddíly s následujícími parametry: | ||
- | * **Velikost: | + | * **Velikost: |
- | * **Charakteristika: | + | * **Charakteristika: |
* **Sudba:** 5, každá další vesnice přidá už jen +1. Platí se jí vyčerpání a provádění akcí, manévrů a protiakcí. Po skončení zemědělské sezóny se obnoví jako při kvalitním odpočinku. | * **Sudba:** 5, každá další vesnice přidá už jen +1. Platí se jí vyčerpání a provádění akcí, manévrů a protiakcí. Po skončení zemědělské sezóny se obnoví jako při kvalitním odpočinku. | ||
- | * **Pouto:** Představuje výnosnost vesnice a to, kolik zisku z ní připlyne do pokladny. Pokud klesne na nulu obyvatelé zchudli tak, že nejsou schopní odvádět daně, pokusí se odejít na jiné panství nebo se vrhnou na zbojnictví. Za každý stupeň pouta získá majitel vesnice ze žní úrodu v hodnotě 6 dukátů. | + | * **Pouto:** Představuje výnosnost vesnice a to, kolik zisku z ní připlyne do pokladny. Pokud klesne na nulu obyvatelé zchudli tak, že nejsou schopní odvádět daně, pokusí se odejít na jiné panství nebo se vrhnou na zbojnictví. Za každý stupeň pouta získá majitel vesnice ze žní úrodu v hodnotě 6 dukátů. Jedná se o čistý zisk očištěný o daně odváděné do zemské pokladny. |
- | * **Platba**: Za každou úroveň charakteristiky | + | * **Platba**: Za každou úroveň charakteristiky |
=== Založení vesnice === | === Založení vesnice === | ||
Řádek 75: | Řádek 70: | ||
| Sýpky | 42 | manévr //mocně// zdarma | | | Sýpky | 42 | manévr //mocně// zdarma | | ||
| Hostinec | 54 | manévr //lstivě// zdarma | | | Hostinec | 54 | manévr //lstivě// zdarma | | ||
- | | Zvonice | + | | Palisáda |
| Fojtství | 84 | // | | Fojtství | 84 | // | ||
| Pila | 36 | //sleva// na vyčerpání | | | Pila | 36 | //sleva// na vyčerpání | |