Substance a nástrahy

Jedy

Dovednost Slabina Aktivace Působí na Trvání Následek
Jedy a lektvary, Mastičkářjedna z chuť, vůně, barva, konzistence pozřením tělo lidí nebo zvířat od nejbližšího soumraku nebo úsvitu do nejbližšího úsvitu nebo soumraku zvýšení ohrožení, postih nebo jizva
Omamné látky, Šamanduše nebo vliv lidí nebo zvířat
Kontaktní jedy, Lupičvůně a buď barva, nebo konzistence stykem s tělesnou šťávou tělo lidí nebo zvířat
Plynný jed, Alchymistachuť nebo vůně vdechnutím tělo nebo hmotné věci
Dovednost Základní cena Manévr Vyřazení nebo zabití Okamžitý účinek1) Dvousložkový jed2) Bez slabiny3) Ovlivní jednání cíle určeným způsobem 4) Působí po dotyku pokožky 5) Aktivuje zvuk nebo slovo6)
Jedy a lektvary, Mastičkář 3 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. - - -
Omamné látky, Šaman +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +3 gr. +1 gr.
Kontaktní jedy, Lupič +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +3 gr. +1 gr.
Plynný jed, Alchymista +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +1 gr. +3 gr. +1 gr.

Třaskaviny a žíraviny

Dovednost Slabina Aktivace Působí na Trvání Následek
Třaskaviny a žíraviny, Alchymistazrakový vjem nebo zvuk při výbuchu výbuchem / dotykem tělo nebo neživé věci ihned zvýšení ohrožení nebo jizva
Dovednost Základní cena Manévr Vyřazení, zabití Zničí dřevo Zničí kov Zničí kámen Aktivuje zvuk nebo slovo7)
Třaskaviny a žíraviny, Alchymista 4 gr. +1 gr. +1 gr. +1gr. +2 gr. +3 gr. +1 gr.

Lektvary

Dovednost Aktivace Působí na Trvání Následek Základní cena Zázračný lektvar 8)
Jedy a lektvary, Mastičkářaplikací při provádění zkoušky 9) tělo lidí nbeo zvířat 10) ihned dá zdroje pro léčení tělesných jizev +1 gr. / 1 zdroj +12 gr.

Magické obrazce

Dovednost Aktivace Působí na Trvání Následek Základní cena Podmíněná aktivace11) Prodloužené trvání12)
Ochranný obrazec, Zaříkávačvstoupením / dotykem místo / předmět do soumraku nebo do úsvitu13) umožní sesílat prokletí nebo požehnání 14) 15) 1 gr. / 1 zdroj až do výše hranice duše +1 gr. +3 gr.

Elixíry

Dovednost Aktivace Působí na Trvání Následek Základní cena Prodloužené trvání16)
Elixír zběhlosti, Alchymistarituálem postavu 1 akce zběhlost v určené dovednosti17) 2 gr. +3 gr.
Elixír mistrovství, Alchymistamistrovství v určené dovednosti18) 3 gr. +3 gr.
Zázračný elixír, Alchymistamožnost používat libovolnou vyhrazenou dovednost19) 5 gr. +3 gr.
1)
ZS Neovyklé jedy, Mastičkář
2)
Účinek podmíněný jinou látkou (ZS Neobvyklé jedy, Mastičkář)
3)
Bez výrazného zápachu / barvy / chuti (ZS Neobvyklé jedy, Mastičkář)
4)
ZS Čarovné nápoje, Šaman
5)
ZS Dotykový jed, Lupič
6) , 7)
ZS Neobvyklé třaskaviny, Alchymista
8)
Okamžitě odstraní jinak nevyléčitelnou jizvu (ZS Živá voda, Alchymista)
9)
Dovednost Léčení lidského těla u Mastičkáře nebo Léčení zvířat u Šamana
10)
Při použití ZS Mystický ranhojič lze léčit i tělo nadpřirozených tvorů
11)
Tzv. Chytrý strážce, ZS Čarovné stráže, Zaříkávač
12)
Do nejbližšího slunovratu nebo rovnodennosti (ZS Čarovné stráže, Zaříkávač)
13)
Obrazec se rovněž zruší, pokud v něm dojdou zdroje anebo pokud seslání kouzla skrze něj bylo neúspěšné a nedošlo k vyčerpání
14)
Při použití v kombinaci se ZS pokročilých magických povolání Znak salamandra, Znak sylfy, Znak skalnika, Znak vodjanoje, Znak lešije, Znak fantóma, Znak upíra, Znak můry, Znak vlkodlaka nebo Znak slunce, lze seslat magii pokročilých povolání. Tyto ZS lze kombinovat
15)
Kouzla lze sesílat na cíle stojící uvnitř obrazce nebo dotýkající se ho, jedná se vždy o náročnou akci. Náročnost se platí ze zdrojů v obrazci, stejně jako vyčerpání se proti neúspěchu. Počet zdrojů zbývajících v obrazci se tedy rovná počtu kouzel, které je ještě možné prostřednictvím něj seslat.
16)
Trvání do nejbližšího soumraku nebo úsvitu (ZS Posílení elixíru, Alchymista)
17) , 18) , 19)
Na použití dovednosti si však postava háže s bonusem za povolání Alchymisty, i když jde o dovednost jejího povolání.