Action disabled: source

Úpravy pravidel

Dračí Doupě 1.X

Násobná útočnost zbraní

Souboj v DrD je značně rozvleklou záležitostí, zvláště zapojí-li se do něj víc VP a CP. Navíc zde existuje jev inflace životů, kdy postavám na prvních devíti úrovních stoupá dramaticky jejich počet. Původně se tento nápad týkal jen střelných zbraní a je dlouhodobě využíván u některých družin na Mikulčicku. Tento přístup se uplatňuje také u útočnosti obléhacích zbraní v PPP.1) Má zabránit absurdním situacím, kdy válečník schytá deset šípů a přitom stále běhá po bojišti. Toto pravidlo umožňuje ve většině případů zkrátit souboje a udělat je více nebezpečené a to jak z pohledu VP tak i CP.

Násobná útočnost znamená, že rozdíl mezi ÚČ po hodu na útok a OČ po hodu na obranu se vynásobí útočností.

Příklad: Již postarší šermíř Arpag bojuje se skřetem Gročnakem, který zasvětil svůj život hledáním vraha svého děda, kmenového náčelníka Gorbata. Gročnak překvapil Arpaga a vyhrává iniciativu. Je vyzbrojen šavlí, která má statistiky SZ: 4, útočnost: x2. S touto šavlí již získal dost zkušeností na svých cestách za pomstou, má tedy bonus k ÚČ +3. Roxan je na procházce, nemá tedy zbroj, jen obyčejné oblečení a jeho obratnost je 14/+1. OČ má tedy 2. Gročnak útočí na Roxana, který stihne v tomto kole sotva tasit zbraň a tedy má k hodu na obranu postih -3. Gročnak hodí na útok 5, jeho útok je tedy 12×2. Naproti tomu Roxan hodil 4. Jeho celková obrana je tedy 3. Skřet však útočí ještě jednou v tomto kole, neboť je již zkušeným bojovníkem. Zakřičí slova dlouho odkládané pomsty a tne znova. Skřetí božstva mu chtějí dopřát spravedlivou pomstu a padne mu celkem 10. Jeho druhý útok tak má hodnotu 17×2. Roxan přijde celkem o (12 - 3) x 2 + (17 - 3) x 2 = 46 životů z jeho celkových 96. Jestli se nezačne pořádně bránit, pak tento souboj brzy skončí jeho smrtí.

Tabulky zbraní a další pravidla

Zbraně pro boj tváří v tvář
typ SZ Út.
Jednoruční lehké
žádná 0 1
dýka 2 1
tesák 3 1
krátký meč 4 1
obušek 3 1
palcát 3 1
Jednoruční střední
šavle 4 2
široký meč 5 2
sekera 3 2
kyj 3 2
Jednoruční těžké
meč bastard 6 2
dlouhý meč 7 2
válečné kladivo 5 3
řemdih 4 3
Obouruční lehké
hůl okovaná 5 1
dvě dýky 3 1
Obouruční střední
vidle 4 2
kopí 5 2
válečná sekera 4 3
sudlice 5 3
píka 5 3
tesák a dýka 4 1
krátký meč a dýka 5 0
Obouruční těžké
cep 5 3
halapartna 4 4
obouruční meč 7 3
těžký kyj 5 4
trojzubec 6 3
dvě šavle 8 2
široký meč a dýka 5 1
široký meč a tesák 6 1
Zbraně pro střelecký souboj
typ SZ Út.
Střelné
krátký luk 4 2
dlouhý luk 5 3
lehká kuše 4 3
těžká kuše 6 4
prak 4 1
Vrhací lehké
dýka 2 1
hvězdice 3 1
kámen 1 1
flakónek 0 1
lahev 0 1
pochodeň 0 1
Vrhací střední
kopí 5 4
oštěp 5 4
sekera 3 2
vidle 4 2
Lupičův boj beze zbraně
typ útoku út.
úder pěstí 3
úder dlaní 4
kop 5
výskok 2
otočka 180° 2
otočka 360° 3

Bojovníkova schopnost Drtivost 2) zvýší násobitel útočnosti o 1 na 6. úrovni, o 2 na 10. úrovni.

V případě šermířovy schopnosti Útok z obrany 3) se počet ubraných životů násobí útočností zbraně se kterou šermíř bojuje. V případě schopnosti Cvik 4) se násobitel útočnosti zvýší o 1.

V případě Bestiáře nebo vlastních zbraní apod. je třeba ekvivalentně upravit také jejich útočnost. K převodu lze použít následující tabulku, která je však orientační a v odůvodněných případech se od ní lze odchýlit.

Tabulka převodu útočnosti
stará útočnost (bonus nebo postih) nová útočnost (násobek)
záporná 1/2 - 1
0 - +1 1
+2 1 - 2
+3 2 - 3
+4 3 - 4
+5 4 - 5
+6 5 - 6

Toto pravidlo vytváří souboje, které jsou kratší a více nebezpečné. Mnohem víc se vyplatí investovat do zvyšování obranného čísla. Je také větší pravděpodobnost, že bojovník splní jednu z podmínek pro proměnu v Berserkra. 5)

1)
str. 91 ve verzi 1.6, edice D
2)
str. 8 PPP verze 1.6, edice D
3) , 4)
str. 10 PPP verze 1.6, edice D
5)
viz. tabulka změny v berserkra na str. 9 PPP verze 1.6, edice D