Souboj v DrD je značně rozvleklou záležitostí, zvláště zapojí-li se do něj víc VP a CP. Navíc zde existuje jev inflace životů, kdy postavám na prvních devíti úrovních stoupá dramaticky jejich počet. Původně se tento nápad týkal jen střelných zbraní a je dlouhodobě využíván u některých družin na Mikulčicku. Tento přístup se uplatňuje také u útočnosti obléhacích zbraní v PPP.1) Má zabránit absurdním situacím, kdy válečník schytá deset šípů a přitom stále běhá po bojišti. Toto pravidlo umožňuje ve většině případů zkrátit souboje a udělat je více nebezpečené a to jak z pohledu VP tak i CP.
Násobná útočnost znamená, že rozdíl mezi ÚČ po hodu na útok a OČ po hodu na obranu se vynásobí útočností.
Příklad: Již postarší šermíř Arpag bojuje se skřetem Gročnakem, který zasvětil svůj život hledáním vraha svého děda, kmenového náčelníka Gorbata. Gročnak překvapil Arpaga a vyhrává iniciativu. Je vyzbrojen šavlí, která má statistiky SZ: 4, útočnost: x2. S touto šavlí již získal dost zkušeností na svých cestách za pomstou, má tedy bonus k ÚČ +3. Roxan je na procházce, nemá tedy zbroj, jen obyčejné oblečení a jeho obratnost je 14/+1. OČ má tedy 2. Gročnak útočí na Roxana, který stihne v tomto kole sotva tasit zbraň a tedy má k hodu na obranu postih -3. Gročnak hodí na útok 5, jeho útok je tedy 12×2. Naproti tomu Roxan hodil 4. Jeho celková obrana je tedy 3. Skřet však útočí ještě jednou v tomto kole, neboť je již zkušeným bojovníkem. Zakřičí slova dlouho odkládané pomsty a tne znova. Skřetí božstva mu chtějí dopřát spravedlivou pomstu a padne mu celkem 10. Jeho druhý útok tak má hodnotu 17×2. Roxan přijde celkem o (12 - 3) x 2 + (17 - 3) x 2 = 46 životů z jeho celkových 96. Jestli se nezačne pořádně bránit, pak tento souboj brzy skončí jeho smrtí.
Zbraně pro boj tváří v tvář | ||
---|---|---|
typ | SZ | Út. |
Jednoruční lehké | ||
žádná | 0 | 1 |
dýka | 2 | 1 |
tesák | 3 | 1 |
krátký meč | 4 | 1 |
obušek | 3 | 1 |
palcát | 3 | 1 |
Jednoruční střední | ||
šavle | 4 | 2 |
široký meč | 5 | 2 |
sekera | 3 | 2 |
kyj | 3 | 2 |
Jednoruční těžké | ||
meč bastard | 6 | 2 |
dlouhý meč | 7 | 2 |
válečné kladivo | 5 | 3 |
řemdih | 4 | 3 |
Obouruční lehké | ||
hůl okovaná | 5 | 1 |
dvě dýky | 3 | 1 |
Obouruční střední | ||
vidle | 4 | 2 |
kopí | 5 | 2 |
válečná sekera | 4 | 3 |
sudlice | 5 | 3 |
píka | 5 | 3 |
tesák a dýka | 4 | 1 |
krátký meč a dýka | 5 | 0 |
Obouruční těžké | ||
cep | 5 | 3 |
halapartna | 4 | 4 |
obouruční meč | 7 | 3 |
těžký kyj | 5 | 4 |
trojzubec | 6 | 3 |
dvě šavle | 8 | 2 |
široký meč a dýka | 5 | 1 |
široký meč a tesák | 6 | 1 |
Zbraně pro střelecký souboj | ||
---|---|---|
typ | SZ | Út. |
Střelné | ||
krátký luk | 4 | 2 |
dlouhý luk | 5 | 3 |
lehká kuše | 4 | 3 |
těžká kuše | 6 | 4 |
prak | 4 | 1 |
Vrhací lehké | ||
dýka | 2 | 1 |
hvězdice | 3 | 1 |
kámen | 1 | 1 |
flakónek | 0 | 1 |
lahev | 0 | 1 |
pochodeň | 0 | 1 |
Vrhací střední | ||
kopí | 5 | 4 |
oštěp | 5 | 4 |
sekera | 3 | 2 |
vidle | 4 | 2 |
Lupičův boj beze zbraně | |
---|---|
typ útoku | út. |
úder pěstí | 3 |
úder dlaní | 4 |
kop | 5 |
výskok | 2 |
otočka 180° | 2 |
otočka 360° | 3 |
Bojovníkova schopnost Drtivost 2) zvýší násobitel útočnosti o 1 na 6. úrovni, o 2 na 10. úrovni.
V případě šermířovy schopnosti Útok z obrany 3) se počet ubraných životů násobí útočností zbraně se kterou šermíř bojuje. V případě schopnosti Cvik 4) se násobitel útočnosti zvýší o 1.
V případě Bestiáře nebo vlastních zbraní apod. je třeba ekvivalentně upravit také jejich útočnost. K převodu lze použít následující tabulku, která je však orientační a v odůvodněných případech se od ní lze odchýlit.
Tabulka převodu útočnosti | |
---|---|
stará útočnost (bonus nebo postih) | nová útočnost (násobek) |
záporná | 1/2 - 1 |
0 - +1 | 1 |
+2 | 1 - 2 |
+3 | 2 - 3 |
+4 | 3 - 4 |
+5 | 4 - 5 |
+6 | 5 - 6 |
Toto pravidlo vytváří souboje, které jsou kratší a více nebezpečné. Mnohem víc se vyplatí investovat do zvyšování obranného čísla. Je také větší pravděpodobnost, že bojovník splní jednu z podmínek pro proměnu v Berserkra. 5)