Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verze | ||
hrani:budovani [25.09.2017] – [Délka kola] korhul | hrani:budovani [13.04.2019] (aktuální) – [Ekonomika] korhul | ||
---|---|---|---|
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
Na této stránce se nacházejí pravidla, která budeme používat pro řešení rozvoje panství. | Na této stránce se nacházejí pravidla, která budeme používat pro řešení rozvoje panství. | ||
- | ===== Tempo hry ===== | ||
- | Hra bude rozdělená na úseky trvající od rovnodennosti do slunovratu. Během této doby zvládne postava provést až 3 akce. Pomocníci postav zvládnou provést akci jednu. Počítá se s tím, že postavy řeší své akce paralelně vedle sebe a ještě k tomu musejí koordinovat činnost svých méně schopných pomocníků. | ||
- | Je samozřejmě možné zvyšovat pravděpodobnost úspěchu akce pomocí akce přípravné a získat tak //výhodu// nebo si snížit // | ||
- | ===== Dovednosti a schopnosti povolání ===== | ||
- | |||
- | Uplatnění schopností a dovedností postav v tak dlouhých časových úsecích není samozřejmé. Zároveň je třeba hlídat, aby využití dovedností a ZS schopností základních a pokročilých povolání na tak velké ploše příběhu nezasahovalo do ZS mistrovských povolání. | ||
===== Ohrožení a náročnost akcí ===== | ===== Ohrožení a náročnost akcí ===== | ||
- | Většinu akcí vykonávaných po tak dlouhou dobu musí být nutně těžší provést než běžné smlouvání o cenu meče nebo pouliční šarvátku a hrozí u nich také větší nebezpečí. | + | Většinu akcí vykonávaných po tak dlouhou dobu musí být nutně těžší provést než běžné smlouvání o cenu meče nebo pouliční šarvátku a hrozí u nich také větší nebezpečí |
**Ohrožení** postav v rámci části hry, kdy se buduje panství proto bude začínat v základu na hodnotě **4**, u méně významných činností na **3**. | **Ohrožení** postav v rámci části hry, kdy se buduje panství proto bude začínat v základu na hodnotě **4**, u méně významných činností na **3**. | ||
Řádek 26: | Řádek 20: | ||
Některé cíle, jež před postavami stojí, mohou být pouze zkouškami nebo sérií zkoušek (např. oprava tvrze), | Některé cíle, jež před postavami stojí, mohou být pouze zkouškami nebo sérií zkoušek (např. oprava tvrze), | ||
- | Jindy bude třeba překonávat hrozby, které budou mít svoji Sudbu, Charakteristiku a Hranice a budou proti postavám aktivně působit jako CP. | + | Jindy bude třeba překonávat hrozby, které budou mít svoji Sudbu, Charakteristiku a Hranice a budou proti postavám aktivně působit jako cizí postavy a jejich překonávání se může protáhnout na delší časový úsek, než se hrozbu podaří eliminovat nebo než hrozba postavy porazí. |
Následující vylepšení se používají jako nástroje při akcích prováděných za účelem správy nebo obrany panství. | Následující vylepšení se používají jako nástroje při akcích prováděných za účelem správy nebo obrany panství. | ||
^ Budova ^ Cena [dukáty]((1 dc. = 10 gr.)) ^ Efekt ^ | ^ Budova ^ Cena [dukáty]((1 dc. = 10 gr.)) ^ Efekt ^ | ||
- | | Klášter ((K vybudování je třeba získat souhlas biskupa se zřízením)) | 360 | manévr // | + | | Klášter ((K vybudování je třeba získat souhlas biskupa se zřízením)) | 960 | manévr // |
- | | Tvrz | 480 | manévr //mocně// zdarma | | + | | Léno | 1200((Lze si jej koupit u zemského sněmu, anebo si jej lze zasloužit nějakým skutkem při obraně země)) |
- | | Chrám ((K vysvěcení chrámu je třeba získat relikvii, která do něj bude umístěna)) | 300 | manévr //lstivě// zdarma | | + | | Chrám ((K vysvěcení chrámu |
- | | Stáje | 300 | umožňuje použít manévr //velmi rozsáhle// a jednou akcí tak ovlivnit všechny vesnice na panství | + | | Stáje | 900 | umožňuje použít manévr //velmi rozsáhle// a jednou akcí tak ovlivnit všechny vesnice na panství |
- | | Silnice | 360 | manévr //obrana// zdarma | | + | | Silnice | 1080 | manévr //obrana// zdarma | |
- | | Hrad ((K vybudování | + | | Hrad ((K vybudování |
- | | Rybník | 90 | sleva na vyčerpání | | + | | Rybník | 270 | sleva na vyčerpání | |
- | | Mlýn | 120 | všechny vesnice na panství mají výnos jakoby jejich pouto bylo o 2 vyšší ((nesčítá se s žentourem)) | | + | | Mlýn | 330 | všechny vesnice na panství mají výnos jakoby jejich pouto bylo o 2 vyšší |
- | | Kamenolom | 90 | při založení kamenolomu je v něm 2k6 zdrojů, které lze použít při placení manévrů a vyčerpání | | + | | Kamenolom | 180 | při založení kamenolomu je v něm 2k6 zdrojů, které lze použít při placení manévrů a vyčerpání |
+ | | Tržiště | 60 | Podmínka pro nalákání řemeslníků na panství. Každý rok 3k6 dukátů navíc k ročnímu zisku. | | ||
+ | |||
+ | Je možné vymyslet i další vylepšení. | ||
===== Akce prostředí ===== | ===== Akce prostředí ===== | ||
Řádek 45: | Řádek 42: | ||
Tuhá zima, povodně, sucho... to vše může majiteli panství komplikovat jeho plány. To zda nějaká akce prostředí bude vyvolána bude záviset na hodu na výzvu. Padne-li 9 a více akce prostředí nastane. | Tuhá zima, povodně, sucho... to vše může majiteli panství komplikovat jeho plány. To zda nějaká akce prostředí bude vyvolána bude záviset na hodu na výzvu. Padne-li 9 a více akce prostředí nastane. | ||
- | ===== Obnovování zdrojů ===== | ||
- | |||
- | Pokud postava dokončí zdárně cíl, na kterém pracuje, obnoví se jí **5 zdrojů** z každé vlastnosti. | ||
- | |||
- | Pokud postava bude 1 kolo odpočívat bez jakékoli akce, obnoví si **3 zdroje**. | ||
- | To stejné se týká sudby **pomocníků** postav (nikoli však vesnic a mistrů řemesel - ti si obnovují sudbu vždy na konci roku o 5). | ||
Řádek 61: | Řádek 52: | ||
Cílem zemědělských aktivit je vypěstovat co nejvíc úrody a prodat případné přebytky. Zemědělství zajišťují jednotlivé **vesnice**. Ty jsou v podstatě pomocníci postav (majitele panství či někoho jiného) - oddíly s následujícími parametry: | Cílem zemědělských aktivit je vypěstovat co nejvíc úrody a prodat případné přebytky. Zemědělství zajišťují jednotlivé **vesnice**. Ty jsou v podstatě pomocníci postav (majitele panství či někoho jiného) - oddíly s následujícími parametry: | ||
- | * **Velikost: | + | * **Velikost: |
- | * **Charakteristika: | + | * **Charakteristika: |
* **Sudba:** 5, každá další vesnice přidá už jen +1. Platí se jí vyčerpání a provádění akcí, manévrů a protiakcí. Po skončení zemědělské sezóny se obnoví jako při kvalitním odpočinku. | * **Sudba:** 5, každá další vesnice přidá už jen +1. Platí se jí vyčerpání a provádění akcí, manévrů a protiakcí. Po skončení zemědělské sezóny se obnoví jako při kvalitním odpočinku. | ||
- | * **Pouto:** Představuje výnosnost vesnice a to, kolik zisku z ní připlyne do pokladny. Pokud klesne na nulu obyvatelé zchudli tak, že nejsou schopní odvádět daně, pokusí se odejít na jiné panství nebo se vrhnou na zbojnictví. Za každý stupeň pouta získá majitel vesnice ze žní úrodu v hodnotě 6 dukátů. | + | * **Pouto:** Představuje výnosnost vesnice a to, kolik zisku z ní připlyne do pokladny. Pokud klesne na nulu obyvatelé zchudli tak, že nejsou schopní odvádět daně, pokusí se odejít na jiné panství nebo se vrhnou na zbojnictví. Za každý stupeň pouta získá majitel vesnice ze žní úrodu v hodnotě 6 dukátů. |
- | * **Platba**: Za každou úroveň charakteristiky | + | * **Platba**: Za každou úroveň charakteristiky |
=== Založení vesnice === | === Založení vesnice === | ||
Řádek 79: | Řádek 70: | ||
| Sýpky | 42 | manévr //mocně// zdarma | | | Sýpky | 42 | manévr //mocně// zdarma | | ||
| Hostinec | 54 | manévr //lstivě// zdarma | | | Hostinec | 54 | manévr //lstivě// zdarma | | ||
- | | Zvonice | + | | Palisáda |
| Fojtství | 84 | // | | Fojtství | 84 | // | ||
- | | Studna | + | | Pila | 36 | //sleva// na vyčerpání | |
| Žentour | 18 | zvýšení výnosů vesnice jakoby by pouto mělo o jeden stupeň vyšší hodnotu | | | Žentour | 18 | zvýšení výnosů vesnice jakoby by pouto mělo o jeden stupeň vyšší hodnotu | | ||
| Jíloviště | 12 | při založení jíloviště je v něm 2k6 zdrojů, které lze používat pro platbu manévrů nebo vyčerpání | | | Jíloviště | 12 | při založení jíloviště je v něm 2k6 zdrojů, které lze používat pro platbu manévrů nebo vyčerpání | | ||
Řádek 87: | Řádek 78: | ||
==== Řemesla ==== | ==== Řemesla ==== | ||
- | Na rozdíl od zemědělství, | + | Na rozdíl od zemědělství, |
* **Charakteristika: | * **Charakteristika: | ||
* **Sudba:** 5-7 - platí pomocí ní manévry a vyčerpání. | * **Sudba:** 5-7 - platí pomocí ní manévry a vyčerpání. |