Další dobrodružství v Drakkaru

Je to už nějaký čas, nicméně do časopisu Drakkar, č. 54 jsem poslal dobrodružství Zlaté obrůvky (ano, nejedná se o překlep, ale záměrnou přesmyčku). Tady bych chtěl napsat krátké pojednání o vzniku tohoto kousku. Dobrodružství jsem vymyslel na podzimní oddílové výpravě pro ukrácení večerního volného programu. Našli se tři kluci, kteří nikdy Dračí doupě nehráli, ve věku cca 10 let a chtěli to zkusit.

Ani jsem neměl po ruce žádná pravidla nebo kostky. To naštěstí nebylo pro jednoduchou hru potřeba. Prvek náhody řešilo losování běžných hracích karet. Napřed jsem je seznámil se situací, nadhodil, že se bude konat lidová veselice. Pak, abych je seznámil s vyhodnocováním situací ve hře, jsem je nechal soutěžit v páce proti jednomu z místních sedláků. Děcka všechno rychle pochopily, mohlo se jít dál.

Následovalo uvedení do hlavní zápletky vylíčením legendy od zcestovalého cizince z města a jeho diskrétní nabídka ke spolupráci. Pod vidinou výdělku do toho hráči se svými postavami skočili rovnýma nohama.

Události, které jsou popsány v publikovaném dobrodružství jsem odehrál víceméně stejně. Jen se postavy v lese neztratily, a tak nebylo třeba vymýšlet vedlejší linku se salašem a vílami. Tu jsem do dobrodružství zařadil při jeho sepisování až dodatečně, aby i neúspěch při bloudění v lese posunul děj někam dál.

Než dorazily postavy na kopec, byly už dost vyčerpané pochodem a útrapami na cestě. Následoval střet se sovou, která jednu z postav šeredně zranila na hlavě a druhá si při útěku vyvrtla kotník. Rozhovor se skřítkem obrem a návštěvu netopýří jeskyně proto absolvovala jen jedna z nich. Následně se ukázalo, že jakékoli přetrvávající zbytky iluzí o nezkažené dětské duši jsou marné. Krutá zrada vzklíčila v myslích čekajících postav (nebo hráčů?). Jakmile se k nim tedy třetí postava vrátila, rozhodli se, že ji zabijí a darované zlaté borůvky si vezmou. No tentokrát osud zrádce potrestal a jejich plán jim nevyšel. Postava hráče, který se nejvíc snažil z toho zázrakem vyvázla. Chci podotknout, že jsem nešvindloval.

Děcka to nicméně zvládly odehrát naprosto přirozeně. Takováto situace by u lecjaké družiny, zvláště na prvním sezení, zapůsobila jako zabiják atmosféry a byla důvodem pro hlasitou hádku. Ne tak v tomto případě. Všichni tři se tímto vývojem událostí bavili. Smrt svých postav si troufám říct hráči užili. Samozřejmě pokud by tak mělo končit každé sezení, asi by to zábava nebyla.

Hráli jsme cca 2 a půl hodiny a byl to pro mě natolik pozitivní zážitek, že jsem se dobrodružství rozhodl dopracovat a nechat „otisknout“.

Mapka k dobrodružství