Toto je starší verze dokumentu!


Historie mého PJství II. - cesta poznání

Nuž měl jsem za sebou již nějakou tu PJskou zkušenost, ale co dál? Jedna věc je praxe, ale bez teorie je to jako střílet poslepu do terče. Naštěstí tu byl vždycky internet.

S internetem jsem se seznámil docela brzo, řekl bych. Doma jsme ho měli jen přes drahou pevnou linku a vlastně jsme ho ani nepoužívali. Ale na gymplu, když konečně došlo v rozvrhu i na hodiny informatiky se informační dálnice otevřela a netrvalo dlouho, než jsem se začal zajímat i o to, co lze o dračáku najít.

Někdy počátkem roku 2004 jsem začal objevovat odkazy na stránky různých družin hrajících Dračí doupě. Ty které byly vždycky vyčnívající a vlastně stály také za vznikem těchto, dosud hrdě existují. Není to samozřejmě web nikoho jiného než Vukogvazdské družiny. Takže zatímco jsem v březnu vylehával chřipku, sjížděl jsem všechny ty Letopisy, popisy zemí, mapy… A tak jsem se pustil do tvorby vlastní s ambicemi nejméně vyrovnat se svým vzorům. No to samozřejmě nemohlo vést k ničemu jinému než katastrofě. Když dva dělají totéž, nikdy to nebude totéž. A originál bude vždy lepší kopie.

První počítačem tvořená mapa Horohvozdu

Snažil jsem se zkopírovat vše dobré, včetně procesů tvorby světa. S těmi lidmi z družiny, které jsem považoval za schopné dělat PJ, jsme si rozdělili nově načrtnutý svět a mělo proběhnout jeho tvoření. A nějaký základ světa se podařilo vytvořit. Lukáš tehdy třeba odvedl dobrou práci na Lesnici. Její dnešní podoba je pořád z velké většiny jeho dílo.

Na podzim 2004 jsem zkusil hraní přes net na Andoru. Zkušenost, která mě nechala víceméně chladným. Moje vlastní dobrodružství brzdili hráči, kteří neměli čas. Mě pak nevyhovovalo, že spousta ostatních příběhů byla příliš epických. Já měl radši přízemní příhody postav na první úrovni (které mám s oblibou doteď). Nu což, toho času na vysedávání v herně jsem taky neměl nekonečně, a tak jsem tenhle přístup k RPG zavrhl.

Zbytek roku 2004 a 2005 jsem trávil tvořením neužitečných doplňků pro dračák na dracidoupe.cz (můžete najít pod profilem Korhul, dokonce jsem vyhrál dvě OHyZDy). Přemítáním o vylepšování kouzelnické magie a řešením krize tamější komunity. Díky Lukášovi, který se v té době začal zabývat programováním jsme taky pracovali na těchto stránkách, které jsme převedli na statický PHP web. Tato stará verze dodnes tak nějak přežívá zde.

Samotného hraní Dračího doupěte se mi však nedostávalo, neboť družina se scházela čím dál méně častěji. Vyzkoušeli jsme nakrátko hraní podle pravidel DrD+, ale ta byla příliš složitá. Lukáš se zase zaobíral dovednostními systémy jako GURPS nebo minimalistické Window. Mě začínal taky klasický dračák iritovat pro svoji nepružnost. Objevil jsem FATE. Poslední dvě až tři dobrodružství jsme v něm dokonce odehráli. Bohužel se ukázalo, že pro hráče bylo doslovné přejmutí tohoto systému moc abstraktní. Zkoušel jsem se podílet dokonce na překladu těchto pravidel do českého jazyka. Ale můj překlad nesplnil požadavky na kvalitu a tak ani nebyl oficální součástí českého překladu, který vyšel na rpgfóru. Alespoň jsem objevil RPG fórum samotné, které mě konečně vytrhlo z RPG letargie. Začal jsem nasávat všemožné vědomosti o RPG a jeho teorii, kteréžto se hojně začaly objevovat. Snažil jsem se hledat nové informace kterak se zlepšit při tvorbě příběhů.

Mapa k poslednímu dobrodružství

Hraní Neoveské družiny skončilo s dobrodružstvím, kdy se postavy měli dostat pryč z Aqelu, aby pro nějakého učence z Mar Nólë přinesli artefakt z Mlhavců. Konec, pak už jsme se nikdy nesešli. To bylo o prázdninách 2006 někdy po mé maturitě. V novém světě jsme nakonec odehráli nějakých 5 - 6 dobrodružství, rozdělených do cca 20 sezení. Poslední akt, který bych ještě do existence družiny počítal, bylo nahrazení původních stránek redakčním systémem a převedení informací o světě na wiki. Za Neoveskou družinou se zavřela voda, svět však pokračoval dál.