Blog

Svět Zapovězených zemí

Chystám se na svoji první hru Zapovězených zemí. Na internetu je už několik různých recenzí a shrnutí, ale přijde mi, že se soustředí hodně na herní mechanismy. Pokusím se proto shrnout důležité poznatky o Krkavčích zemích pro začínající hráče, aby mohli od světa lépe zasadit své postavy.

Malá odbočka. My jsme k vytvoření postav použili brožurku z krabicové verze nazvanou „Legendy a dobrodruzi“. Pomocí ní lze snadno postavy vygenerovat hody kostkou. Podobně jako ve starém DrD, ale v ZZ jde spíš o vytvoření pozadí postavy. Tvorba postav tímto způsobem byla zábavná a vedla k zajímavým kombinacím. Nicméně generátor nutně vede k tomu, že část příběhu postavy zůstává obecná a je třeba ho doplnit konkrétními detaily. K tomu, aby postava do světa zapadla, je dobré o něm znát víc informací. A to je účel tohoto článku. Možná totiž nemá každý hráč z vaší družiny doma pravidla, aby si mohl postavu dopilovat podle informací rozesetých v příručce. Tady snad najdete shrnutí toho nejdůležitějšího.

VAROVÁNÍ! Článek může obsahovat vyzrazení informací, které byste možná chtěli ve hře objevovat postupně (alias SPOILERY). Snažil jsem se, aby v něm žádné zásadní nebyly, ale raději to píšu předem, abyste nemohli říkat, že jste to nevěděli.

→ Číst dále...

04.12.2020 · korhul

Dobrodružství tvorby

Obvykle svoje dobrodružství dopředu moc neplánuju. Nechci podsouvat hráčům jedinou správnou cestu a raději nechávám věci dopředu otevřené. Nahodím základní motiv a nechávám je a prostředí pracovat ve prospěch příběhu. To zní vzletně, ve skutečnosti prostě normálně hrajem, akorát nemám moc čas chystat mapy, vymýšlet artefakty a další poklady, názvy míst a osob.

Nicméně na poslední sezení jsem připravil po dlouhé době jeskynní dobrodružství v tom pravém slova smyslu. Hora Bolehlav v sobě ukrývá pradávnou hrobku skrývající ostatky opira - mocného pána skřetů. Protože postavy do ní chtěly jít a já jsem to věděl od začátku, nebyl problém věnovat hodiny přípravě, která určitě nepřijde v niveč (ok, 100% jistotu člověk nemá nikdy, to je fakt). V tomto zápisku bych chtěl ukázat, jakým způsobem probíhal můj tvůrčí proces.

→ Číst dále...

29.10.2017 · korhul

Konfigurátor substancí a nástrah

Vytvářet pokročilé substance a nástrahy v DrD II nemusí být, zvláště u jedů, vůbec jednoduché. Proč nevyužít znalosti kolegů a na oplátku se nepodělit o své vlastní poznatky? Proto navštivte ještě dnes Scriptorium magických substancí a nástrah, kde můžete na nový čerstvý pergamen zapisovat své recepty na výrobu substancí i nástrah a sdílet je s ostatními členy cechů felčarů, alchemistů ba i mašinistů.

Nebo se podívejte do Všeobecného grimoáru magických substancí a nástrah zda zde nenaleznete něco ke svému užitku, co již bylo dříve zapsáno.

Tak tak nějak by mohla znít anonce v Aqelu vyvěšená v aule zdejšího učení známého jako Artistium. Každopádně po debatě na rpgfóru mi přišlo, že sestavování substancí či nástrah v DrD II není tak úplně jednoduché a hodilo by se mít místo, kam si člověk může zapisovat svoje nápady. Zároveň webový formulář umí pohlídat určité kombinace a spočítat celkovou výrobní cenu. Což se hodí.

Využijte ho i vy pro zápis vašich doplňků, pokud vám nevadí, že budou zveřejněné na tomto webu. A případné chyby či nápady na vylepšení hlašte do diskuse pod tento blog nebo na fórum.

07.06.2016 · korhul