Toto je starší verze dokumentu!


Blog

Svět Zapovězených zemí

Chystám se na svoji první hru Zapovězených zemí. Na internetu je už několik různých recenzí a shrnutí, ale přijde mi, že se soustředí hodně na herní mechanismy. Pokusím se proto shrnout důležité poznatky o Krkavčích zemích pro začínající hráče, aby mohli od světa lépe zasadit své postavy.

Malá odbočka. My jsme k vytvoření postav použili brožurku z krabicové verze nazvanou „Legendy a dobrodruzi“. Pomocí ní lze snadno postavy vygenerovat hody kostkou. Podobně jako ve starém DrD, ale v ZZ jde spíš o vytvoření pozadí postavy. Tvorba postav tímto způsobem byla zábavná a vedla k zajímavým kombinacím. Nicméně generátor nutně vede k tomu, že část příběhu postavy zůstává obecná a je třeba ho doplnit konkrétními detaily. K tomu, aby postava do světa zapadla, je dobré o něm znát víc informací. A to je účel tohoto článku. Možná totiž nemá každý hráč z vaší družiny doma pravidla, aby si mohl postavu dopilovat podle informací rozesetých v příručce. Tady snad najdete shrnutí toho nejdůležitějšího.

VAROVÁNÍ! Článek může obsahovat vyzrazení informací, které byste možná chtěli ve hře objevovat postupně (alias SPOILERY). Snažil jsem se, aby v něm žádné zásadní nebyly, ale raději to píšu předem, abyste nemohli říkat, že jste to nevěděli.

→ Číst dále...

04.12.2020 · korhul

Dobrodružství tvorby

Obvykle svoje dobrodružství dopředu moc neplánuju. Nechci podsouvat hráčům jedinou správnou cestu a raději nechávám věci dopředu otevřené. Nahodím základní motiv a nechávám je a prostředí pracovat ve prospěch příběhu. To zní vzletně, ve skutečnosti prostě normálně hrajem, akorát nemám moc čas chystat mapy, vymýšlet artefakty a další poklady, názvy míst a osob.

Nicméně na poslední sezení jsem připravil po dlouhé době jeskynní dobrodružství v tom pravém slova smyslu. Hora Bolehlav v sobě ukrývá pradávnou hrobku skrývající ostatky opira - mocného pána skřetů. Protože postavy do ní chtěly jít a já jsem to věděl od začátku, nebyl problém věnovat hodiny přípravě, která určitě nepřijde v niveč (ok, 100% jistotu člověk nemá nikdy, to je fakt). V tomto zápisku bych chtěl ukázat, jakým způsobem probíhal můj tvůrčí proces.

→ Číst dále...

29.10.2017 · korhul

Konfigurátor substancí a nástrah

Vytvářet pokročilé substance a nástrahy v DrD II nemusí být, zvláště u jedů, vůbec jednoduché. Proč nevyužít znalosti kolegů a na oplátku se nepodělit o své vlastní poznatky? Proto navštivte ještě dnes Scriptorium magických substancí a nástrah, kde můžete na nový čerstvý pergamen zapisovat své recepty na výrobu substancí i nástrah a sdílet je s ostatními členy cechů felčarů, alchemistů ba i mašinistů.

Nebo se podívejte do Všeobecného grimoáru magických substancí a nástrah zda zde nenaleznete něco ke svému užitku, co již bylo dříve zapsáno.

Tak tak nějak by mohla znít anonce v Aqelu vyvěšená v aule zdejšího učení známého jako Artistium. Každopádně po debatě na rpgfóru mi přišlo, že sestavování substancí či nástrah v DrD II není tak úplně jednoduché a hodilo by se mít místo, kam si člověk může zapisovat svoje nápady. Zároveň webový formulář umí pohlídat určité kombinace a spočítat celkovou výrobní cenu. Což se hodí.

Využijte ho i vy pro zápis vašich doplňků, pokud vám nevadí, že budou zveřejněné na tomto webu. A případné chyby či nápady na vylepšení hlašte do diskuse pod tento blog nebo na fórum.

07.06.2016 · korhul

Další dobrodružství v Drakkaru

Je to už nějaký čas, nicméně do časopisu Drakkar, č. 54 jsem poslal dobrodružství Zlaté obrůvky (ano, nejedná se o překlep, ale záměrnou přesmyčku). Tady bych chtěl napsat krátké pojednání o vzniku tohoto kousku. Dobrodružství jsem vymyslel na podzimní oddílové výpravě pro ukrácení večerního volného programu. Našli se tři kluci, kteří nikdy Dračí doupě nehráli, ve věku cca 10 let a chtěli to zkusit.

→ Číst dále...

04.06.2016 · korhul

Výlov

Zápis z dobrodružství odehraného v říjnu 2011 v Brně. PJ Výmara.

Vesnice Kotěhůlky byla docela přívětivé místo. Zkazka o Ohnivém muži si brzo začala žít svým vlastním životem, takže John, Lapis, Czorka i Connor se nakonec v očích vesničanů stali těmi, kdo ho zahnal na útěk a vysvobodil místní chlapce. Na pár dní se proto vyhřívali na výsluní slávy a pobyli v místním hostinci.

Lovec si pořídil štěně, kterému dal jméno Ťapka. Trávil s ním veškerý svůj čas někde bokem v lese. Lapis se seznámil s místní babkou kořenářkou, která mu ukázala pár nových zajímavých receptů. John se poflakoval po dědině a tloukl špačky. Czorka se ztratil kdoví kam.

Pátého dne se sešli dobrodruzi na návsi, aby projednali, co budou dělat dál. Všiml si jich starosta, který tudy zrovna šel.

„Vidím, že jste furt tady. Poslyšte, chlapi, vy jste zlikvidovali toho ohnivca, neměli byste chuť nám pomoct eště s něčím? Totiž beztak ste už slyšeli, že nám tu v rybníce řádí vodník. Pár děcek už utopil a je to pár dní, taky našeho porybného stahl pod vodu. Co vy na to?“

„Tak podívat se na to můžeme, starosto.“ Řekl hned Lapis.

„A co nějaká odměna?“ Navázal hned Lovec, ale jeho slova jakoby zapadla, protože Lapis už podal starostovi ruku na znamení stvrzení dohody.

→ Číst dále...

02.11.2010